Neurologie (Springer-Lehrbuch) by Klaus Poeck

By Klaus Poeck

Die zwölfte Auflage des beliebten Standardwerks bietet den neuesten Stand der klinischen und apparativen Diagnostik, der Pathophysiologie und der konservativen sowie der interventionellen Therapie. Das Lehrbuch besticht durch ein ebenso ansprechendes wie didaktisch ausgefeiltes format. Der flüssig und verständlich geschriebene textual content der renommierten Autoren bringt auch komplexe Zusammenhänge auf den Punkt. Pointierte Einleitungen, anschauliche Fallberichte, viele Merksätze sowie strukturierte Kapitelzusammenfassungen erleichtern das Lernen und bieten extensive Orientierung. Besonderer Pluspunkt: Facharztwissen und Leitlinien der DGN in Boxen herausgestellt. Wer über den Tellerrand der MC-Prüfungen hinausblicken und sich fundierte Kenntnisse der Neurologie aneignen möchte, ist mit diesem Lehrbuch intestine beraten. Auch für Assistenzärzte in der Facharztweiterbildung sehr geeignet.

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Hallucinations

Have you noticeable anything that wasn't particularly there? Heard anyone name your identify in an empty residence? Sensed a person following you and circled to discover nothing?

Hallucinations don’t belong entirely to the insane. even more generally, they're associated with sensory deprivation, intoxication, disease, or damage. individuals with migraines may even see shimmering arcs of sunshine or tiny, Lilliputian figures of animals and other people. individuals with failing eyesight, satirically, may well turn into immersed in a hallucinatory visible international. Hallucinations will be because of an easy fever or maybe the act of waking or falling asleep, while humans have visions starting from luminous blobs of colour to fantastically certain faces or terrifying ogres. people who are bereaved may well obtain comforting “visits” from the departed. In a few stipulations, hallucinations can result in non secular epiphanies or maybe the sensation of leaving one’s personal physique.

Humans have consistently sought such life-changing visions, and for hundreds of thousands of years have used hallucinogenic compounds to accomplish them. As a tender healthcare professional in California within the Sixties, Oliver Sacks had either a private and a pro curiosity in psychedelics. those, with his early migraine studies, introduced a lifelong research into the different types of hallucinatory event.

Here, along with his traditional splendor, interest, and compassion, Dr. Sacks weaves jointly tales of his sufferers and of his personal mind-altering reviews to light up what hallucinations let us know in regards to the association and constitution of our brains, how they've got stimulated each culture’s folklore and artwork, and why the possibility of hallucination is found in us all, an integral part of the human situation.

Paediatric Neurology in Clinical General Practice: Common Neurological Problems in General Pediatrics

The overall pediatrician faces an array of medical conditions in medical perform. This quantity is meant to relieve questions about one zone the overall pediatrician faces: universal neurological difficulties. Emphasizing the problems that any such practitioner could face in daily perform, instead of infrequent or strange stipulations, this publication describes find out how to continue with the scientific exam, analysis and administration of neurological difficulties in little ones.

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30), 4 Iritis, 4 Robertson-Phänomen bei Lues des Nervensystems (7 Kap. 18) Entrundung der Pupillen zeigt eine krankhafte Veränderung an der Iris oder eine rostrale Mittelhirnläsion an.

Bei epileptischen Läsion im pontinen Blickzentrum Brücke Augen Blickparese nach links Déviation conjuguée nach rechts . Abb. 14. Blickparese und Déviation conjugée. Dargestellt sind zwei Läsionen, eine subkortikale und eine pontine, die eine Blickparese nach links und konjugierte Abweichung der Bulbi nach rechts hervorrufen. (Nach Bing 1953) 1 18 1 Kapitel 1 · Die neurologische Untersuchung und die wichtigsten Syndrome Facharzt Prätektalsyndrom Symptome: 4 klonische Konvergenzspasmen 4 Nystagmus retractorius 4 vertikale Blickparese mit Aufhebung des vertikalen optikinetischen Nystagmus nach oben gerichtet.

Adversivanfälle (7 Kap. 14), ausgelöst im frontalen Augenfeld, viel seltener okzipital, die nur auf die Augen beschränkt sind, sind kein Nystagmus im engeren Sinne. Sie können aber phänomenologisch verwechselt werden (»epileptischer Nystagmus«). Sie sind nach der Klassifikation der Epilepsien (7 Kap. 14) fokale epileptische Anfälle mit okulomotorischer Symptomatik. Der pathologische Teil der Bewegung ist die paroxysmale, manchmal schnelle und ruckartige synchrone Bewegung beider Bulbi aus der Primärposition.

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